Kutadgu Bilig'in Bilge Dünyası Panoda Canlandı!
Okulumuz öğrencileri, "Dilimiz Zenginliğimiz" projesi kapsamında Kutadgu Bilig'in bilge dünyasını panoda canlandırdı. Yusuf Has Hacip'in ölümsüz eseri Kutadgu Bilig'den ilham alan öğrenciler, eserin ana karakterlerini ve temsil ettikleri kavramları görsel bir şölene dönüştürdü.
Panoda, adaleti ve kanunu temsil eden Küntogdı (Gündoğdu), saadeti temsil eden Aytoldı (Aydoldu), aklı temsil eden Ögdülmiş (Övülmüş) ve akıbeti temsil eden Odgurmış (Uyandırılmış) karakterlerinin tasvirleri yer aldı. Eserdeki öğütler ve atasözleri de dikkat çekici görsellerle panoya işlendi.
Osmanlıca Yazı Deneyimi
Proje kapsamında öğrenciler, Osmanlı Türkçesi dersinden edindikleri okuma ve yazma becerilerini kullanarak Kutadgu Bilig'in dört kahramanını Osmanlı alfabesiyle de yazdılar. Bu sayede öğrenciler, eserin dilini ve Osmanlı Türkçesi yazı sistemini daha iyi öğrenme imkânı buldular.
Görsel Şölen
Renkli kalemler, boyalar ve çeşitli materyallerle hazırlanan görseller, panoda bir araya getirilerek görsel bir şölen oluşturdu. Öğrenciler, eser hakkındaki bilgilerini ve Osmanlıca yazma becerilerini panoda harmanlayarak hem estetik hem de bilgilendirici bir çalışma ortaya koydular.
Tebrikler ve Övgü
Okul Müdürümüz Atilla Altındağ panoyu inceleyerek öğrencileri tebrik etti. Kutadgu Bilig'in Türk edebiyatının en önemli eserlerinden biri olduğunu ve bu eserin değerini gelecek nesillere aktarmak için bu tür projelerin çok önemli olduğunu vurguladı.
Müdür Atilla Altındağ, öğrencilerin Osmanlıca yazma becerilerini kullanarak eserin kahramanlarını yazmalarını da takdir etti. Bu sayede öğrencilerin hem eserle hem de Osmanlı Türkçesiyle daha derin bir bağ kurduğunu belirtti.
Sergi ve İlgi
"Dilimiz Zenginliğimiz" projesi kapsamında hazırlanan Kutadgu Bilig temalı pano, okul koridorunda sergileniyor. Öğretmenler ve öğrenciler panoyu ilgiyle inceliyor. Panonun görselliği ve içeriği, ziyaretçilerden büyük beğeni topluyor.
Haberin ayrıntıları:
- Proje: Dilimiz Zenginliğimiz
- Tema: Kutadgu Bilig
- Katılımcılar: Okulumuz öğrencileri
- Yer: Okul koridoru
- Tarih: 14.03.2024