Diyarbakır Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri, "Oku-Yorum, Yazı-Yorum" projesi kapsamında Türk Destanlarından Göç Destanı'nı inceleyerek kültürel mirasımıza sahip çıkıyorlar. Proje, öğrencilerimizin eleştirel okuma becerilerini geliştirmeyi ve onları genç yazarlar olarak yetiştirmeyi amaçlıyor.
Göç Destanı, Türklerin Orta Asya'dan Anadolu'ya uzanan zorlu yolculuğunu anlatan önemli bir kültürel mirasımızdır. Bu destanın incelenmesi, öğrencilerimizin tarih bilincini ve kültürel kimliklerini güçlendirmelerine katkı sağlamaktadır.
Proje kapsamında öğrencilerimiz, destanın farklı yönlerini ele alan çeşitli etkinlikler gerçekleştirdiler. Bu etkinlikler arasında destanın canlandırılması, şiir ve kompozisyon yazma, resim çizme ve müzik besteleme gibi yaratıcı çalışmalar yer aldı.
Projeye katılan öğrencilerimiz şunlardır:
Bu projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen başta Edebiyat Öğretmenimiz Serap Ayyıldız olmak üzere tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Projenin Önemi
"Oku-Yorum, Yazı-Yorum" projesi, öğrencilerimizin akademik başarılarının yanı sıra sosyal ve duygusal becerilerinin gelişimine de katkı sağlamaktadır. Proje, öğrencilerimizin eleştirel okuma becerisini geliştirerek onların daha bilinçli ve analitik düşünebilen bireyler olmalarına yardımcı olmaktadır. Ayrıca, proje kapsamında gerçekleştirilen yaratıcı yazarlık etkinlikleri, öğrencilerimizin öz güvenlerini ve ifade yeteneklerini geliştirmektedir.
Bu proje, öğrencilerimizin kültürel mirasımıza sahip çıkarken aynı zamanda kendilerini geliştirmelerine olanak tanıyan önemli bir fırsattır.